Nyhedsgigant åbner content marketing-forretning

Amerikanske Associated Press skal fremover hjælpe annoncører med at producere indhold.
Brian Jackson/AP
Brian Jackson/AP
HANS LØGSTRUP POULSEN

Det amerikanske nyhedsbureau Associated Press, AP, lancerer nu AP Content Services, der skal hjælpe annoncører med at producere indhold. Det skriver norske Kampanje.

"Virksomhederne leder i stigende grad efter samarbejdspartner, som kan udvikle kreative og engagerede historier, der kan binde dem til kernemålgruppen på tværs af platforme og markeder," siger ansvarlig for produktudvikling i AP Joy Jones i en pressemeddelelse.

AP Content Services skal lave web-, foto- og videokampagner samt rådgive og måle effekten af kampagner for annoncørerne. Journalister ansat i AP Content Services kommer ikke til at arbejde med redaktionelt indhold, og omvendt.

AP leverer nyheder til mere end 4000 publikationer, nyhedssider , udgivere verden over.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også