MediaWatch

Nyhedsgigant åbner content marketing-forretning

Amerikanske Associated Press skal fremover hjælpe annoncører med at producere indhold.

Brian Jackson/AP

Det amerikanske nyhedsbureau Associated Press, AP, lancerer nu AP Content Services, der skal hjælpe annoncører med at producere indhold. Det skriver norske Kampanje.

"Virksomhederne leder i stigende grad efter samarbejdspartner, som kan udvikle kreative og engagerede historier, der kan binde dem til kernemålgruppen på tværs af platforme og markeder," siger ansvarlig for produktudvikling i AP Joy Jones i en pressemeddelelse.

AP Content Services skal lave web-, foto- og videokampagner samt rådgive og måle effekten af kampagner for annoncørerne. Journalister ansat i AP Content Services kommer ikke til at arbejde med redaktionelt indhold, og omvendt.

AP leverer nyheder til mere end 4000 publikationer, nyhedssider , udgivere verden over.

Mere fra MediaWatch

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Jobindex ser overskud vokse med 40 pct.

”Antallet offentlige jobannoncer på det højeste niveau, vi nogensinde har målt,” lyder det fra adm. direktør i Jobindex i forbindelse med offentliggørelse af kvartalsrapport.

DR-sportschef stopper

DR skal se sig om efter en ny sportschef, da den nuværende skifter branche efter syv år i spidsen for DR Sporten.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs