
Det amerikanske nyhedsbureau Associated Press, AP, lancerer nu AP Content Services, der skal hjælpe annoncører med at producere indhold. Det skriver norske Kampanje.
"Virksomhederne leder i stigende grad efter samarbejdspartner, som kan udvikle kreative og engagerede historier, der kan binde dem til kernemålgruppen på tværs af platforme og markeder," siger ansvarlig for produktudvikling i AP Joy Jones i en pressemeddelelse.
AP Content Services skal lave web-, foto- og videokampagner samt rådgive og måle effekten af kampagner for annoncørerne. Journalister ansat i AP Content Services kommer ikke til at arbejde med redaktionelt indhold, og omvendt.
AP leverer nyheder til mere end 4000 publikationer, nyhedssider , udgivere verden over.
Mere fra MediaWatch
Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"
Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.