Nyhedsgigant åbner content marketing-forretning
![Brian Jackson/AP](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article8020647.ece/ALTERNATES/schema-16_9/POLFOTO_48930710.jpg)
Det amerikanske nyhedsbureau Associated Press, AP, lancerer nu AP Content Services, der skal hjælpe annoncører med at producere indhold. Det skriver norske Kampanje.
"Virksomhederne leder i stigende grad efter samarbejdspartner, som kan udvikle kreative og engagerede historier, der kan binde dem til kernemålgruppen på tværs af platforme og markeder," siger ansvarlig for produktudvikling i AP Joy Jones i en pressemeddelelse.
AP Content Services skal lave web-, foto- og videokampagner samt rådgive og måle effekten af kampagner for annoncørerne. Journalister ansat i AP Content Services kommer ikke til at arbejde med redaktionelt indhold, og omvendt.
AP leverer nyheder til mere end 4000 publikationer, nyhedssider , udgivere verden over.
Relaterede artikler
Content marketing-indhold boomer i danske medier
For abonnenter