MediaWatch

Nyhedsgigant åbner content marketing-forretning

Amerikanske Associated Press skal fremover hjælpe annoncører med at producere indhold.

Brian Jackson/AP

Det amerikanske nyhedsbureau Associated Press, AP, lancerer nu AP Content Services, der skal hjælpe annoncører med at producere indhold. Det skriver norske Kampanje.

"Virksomhederne leder i stigende grad efter samarbejdspartner, som kan udvikle kreative og engagerede historier, der kan binde dem til kernemålgruppen på tværs af platforme og markeder," siger ansvarlig for produktudvikling i AP Joy Jones i en pressemeddelelse.

AP Content Services skal lave web-, foto- og videokampagner samt rådgive og måle effekten af kampagner for annoncørerne. Journalister ansat i AP Content Services kommer ikke til at arbejde med redaktionelt indhold, og omvendt.

AP leverer nyheder til mere end 4000 publikationer, nyhedssider , udgivere verden over.

Mere fra MediaWatch

LA sendte politisk tv-reklame under FCK-kamp

Trods dansk forbud mod at sende politiske reklamer på tv tonede Liberal Alliance alligevel frem med politiske budskaber i reklamepause på TV3+ onsdag. Det kunne ske, fordi TV3+ sender fra Sverige, skriver LA-formand på Twitter.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs