MediaWatch

Youtube vil give annoncører mere viden om brugerne

Videoplatformen vil tillade annoncørerne at dykke dybere ned i, hvor bredt deres reklamer når ud til brugerne.

Foto: Richard Vogel/AP/Polfoto

Efter pres fra flere større annoncører vil Youtube inden nytår give annoncørerne tilladelse til at analysere, hvor bredt videoreklamerne på Youtube rammer. Det skriver Financial Times.

Ifølge mediets kilder er det annoncører som Kellogg's og Unilever, der har presset på for forandringer. Anken mod Youtube er, at det ikke er muligt at tjekke, hvor mange brugere der klikker væk eller minimerer vinduet i løbet af reklamen. Derfor er det svært at vide præcist hvor mange, der rent faktisk ser reklamerne.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs