MediaWatch

"De er jo opportunistiske og håber på det bedste"

Folk får i dag deres nyheder fra mobilen, og det er en udfordring, der skal adresseres. Her spiller Facebook også en betydelig rolle, og mange undervurderer risikoen, lyder det fra Jimmy Maymann, adm. direktør for Huffington Post.

Jimmy Maymann | Foto: PR

Facebooks voksende betydning som distributionskanal og trafikåre er en stigende udfordring for mediebranchen, mener Huffington Posts danske topchef, Jimmy Maymann.

Hvis mere end 30 pct. af trafikken kommer fra Facebook, vil magtbalancen sandsynligvis tippe over til Facebooks fordel, og derfor forsøger Huffington Post at holde det under. For flere mediers vedkommende ligger tallet i dag allerede på helt op til 70 pct. ifølge direktøren, der ser udviklingen som en del af den mobile revolution, der også er godt i gang med at ændre konkurrenceparametrene i mediebranchen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs