MediaWatch

MTG køber spilselskab for over 500 mio. kr.

Tv-selskabet investerer en stor sum penge i selskab, der lever af esport. Forventningen er en voldsom omsætningsstigning.

Foto: Matthias Rietschel/Polfoto/AP/Arkiv

Turtle Entertainment, der er samlingssted for fans af esport verden over, skifter ejer. MTG har købt 74 pct. af selskabet. For den ejerandel betaler tv-selskabet 78 mio. euro svarende til 580 mio. kr.

De resterende 26 pct. af selskabet ejer af Turtle Entertainments grundlæggere og ledelse.

Esports-selskabet arrangerer spilevents og agerer som fællesskab for følgere af sporten.

"Hos MTG elsker vi sport, og vi elsker sportsfans. Vores tv-kanaler og platforme er hjem for verdens førende sportsbrands, og vi bliver typisk set af det yngre publikum. Esports er hurtigt ved at blive en af de mest sete og fulgte globale sportsgrene blandt unge seere," siger Jørgen Madsen Lindemann, adm. direktør i MTG, i en pressemeddelelse om, hvorfor MTG har smidt det store millionbeløb efter Turtle Entertainment.

Omsætningsvækst på 50 pct.

Ifølge samme pressemeddelelse har Turtle Entertainment over de sidste 12 måneder haft 70 mio. unikke seere. I øjeblikket transmitteres esports-begivenhederne online.

I år forventes Turtle ifølge pressemeddelelsen at løfte omsætningen med hele 50 pct. sammenholdt med sidste år. Det vil få omsætningen til at ramme omkring 50 mio. euro i år.

"Vi glæder os til at blive partnere med MTG, som deler vores entusiasme for sporten og bringer en forpligtelse til at hjælpe os med at få drømme til at gå i opfyldelse. MTG's store operationelle netværk i over 100 lande samt deres eftering med at sende sportsbegivenheder vil hjælpe os med at bringe eport ud til mange flere steder verden rundt," siger direktør i Turtle Entertainment, Ralf Reichert, i pressemeddelelsen.

Spilselskabet har hovedkontor i Köln i Tyskland og har omkring 300 ansatte.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs