MediaWatch

1H: TV 2's hovedkanal tabte bolden

TV 2-koncernen tabte kommerciel styrke i første halvår trods vellykket lancering af ny TV 2 Sport. Det gav plads til de stadig mere robuste konkurrenter.

Færre VM-kampe i januar gjorde rigtig ondt på TV 2. | Foto: Aleksandar Djorovic/Polfoto/Arkiv

Især TV 2's hovedkanal bærer skylden for, at TV 2-koncernen mistede kommercielt terræn i det første halve år af 2015. Det viser en seerstatus beregnet af GroupM blandt de 19-50-årige seere.

De seks TV 2-kanaler landede på en seerandel på 48,9 pct., svarende til et tab på 2,3 sharepoint i forhold til 1H 2014.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs