Adblocker vinder sag mod tyske medier

Brugerne har ret til at blokere reklamer fra blandt andet netaviser, lyder tysk dom, som var anlagt af de tyske medier De Zeit og Handelsblatt.
En tysk frifindelse kan danne præcedens og forhindre medier i at retsforfølge firmaet bag den udredte adblocker AdBlock Plus. | Foto: Foto: Pressefoto
En tysk frifindelse kan danne præcedens og forhindre medier i at retsforfølge firmaet bag den udredte adblocker AdBlock Plus. | Foto: Foto: Pressefoto
ANDERS HAUBART MADSEN

Du må godt blokere bannerreklamer og annoncer på internettet. Det fastslår en dom fra retten i Hamborg ifølge flere udenlandske medier.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også