MediaWatch

Adblocker vinder sag mod tyske medier

Brugerne har ret til at blokere reklamer fra blandt andet netaviser, lyder tysk dom, som var anlagt af de tyske medier De Zeit og Handelsblatt.

En tysk frifindelse kan danne præcedens og forhindre medier i at retsforfølge firmaet bag den udredte adblocker AdBlock Plus. | Foto: Foto: Pressefoto

Du må godt blokere bannerreklamer og annoncer på internettet. Det fastslår en dom fra retten i Hamborg ifølge flere udenlandske medier.

Sagen handler om retten til at anvende programmet AdBlock Plus, der er den mest anvendte af de såkaldte adblockere til browseren - downloadet knap 400 millioner gange på verdensplan.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs