MediaWatch

Schibsteds mobile nyhedssatsning har fuld kraft frem

Nyhedsapp'en 'Omni', der er Schibsteds seneste bud på et digitalt nyhedsmedie, er et lille år efter lanceringen blandt de mest besøgte nyhedssites i Sverige. 

Mens flere danske medier investerer i mere selvstændig journalistik på de digitale platforme har den norske mediekoncern Schibsted fået godt fat med den svenske nyhedssatning 'Omni', der er baseret på at at give nyhedsoverblik i noteform.

Ifølge Dagens Media nåede 'Omni' 447.000 unikke brugere i den seneste ugentlige mobilmåling. Det er en vækst på 28 opct. i forhold til ugen før og placerer 'Omni' som det 11. mest besøgte mobilsite i Sverige.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs