MediaWatch

Politiken vil tage bid af tv-markedet

En del af Politikens strategi de kommende tre år er en massiv satsning på web-tv journalistik for at tage annoncekroner fra tv-markedet og løfte digital formidling, siger chefredaktør Lars Grarup.  

Foto: JENS DRESLING/POLFOTO/ARKIV

Levende billeder skal i langt højere grad være en del af Den levende avis.

Politikens vil som en del af husets nye treårige strategi gøre web-tv til en integreret del af den journalsitik, huset lever af. Strategien skal løsrive rødderne til printfundamentet og transformere huset til digital udgiver. Målet er dels at gøre tv til en lige så gængs del af den journalistiske værktøjskasse som ord og billedet, dels at få en bid af det tv-markedet, der i dag omsætter for mere end en mia. årligt, mens printmarkedet falder.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

DR's arkiv skal gøres tilgængeligt gennem Det Kongelige Bibliotek

Over de næste tre år er der afsat 62,5 mio. kr. i den nye medieaftale til at etablere offentlig adgang til DR’s omfattende arkivmateriale, hvilket har været et hedt politisk ønske i en årrække. Det digitale leksikon lex.dk kan få en rolle i forhold til formidling, lyder det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs