Ekstra Bladet tænder for tv-offensiv

Længere formater og flere egenproduktioner. Ekstra Bladet tager det første store skridt i avisens strategiske satsning på web-tv, der på sigt skal tage markedsandele fra broadcasterne.

Kort efter sparerunden på Ekstra Bladets papiravis er eksekveret, tager mediet endnu et skridt væk fra den traditionelle avisforretning.

Ekstra Bladet TV går mandag i luften med godt 10 nye web-tv-formater i en strategisk satsning på web-tv, der skal stjæle markedsandele fra de etablerede tv-stationer.

"I 2015 vil Ekstra Bladet ikke alene være Danmarks største tabloide web-tv-station, for det er Ekstra Bladet allerede nu. I 2015 vil vi være endnu større og tage markedsandele fra de danske broadcastere," skriver avisen i en pressemeddelelse.

”Vi kan se, at vores læsere, seere og annoncører efterspørger mere af det, som Ekstra Bladet er allerbedst til, nemlig nyheder, underholdning og sport. Og det får de nu også på tv,” siger ansvarshavende chefredaktør Poul Madsen.

Chefredaktøren går selv på skærmen til efteråret i debatprogrammet ’Et par på Madsen’, hvor han udfordres af en kendt dansker med markante holdninger om ugens mest omtalte emne.

24 timers live realityshow

De øvrige nye magasinformater, alle på 10-15 minutter, tæller bl.a. 'Topfart', med Ekstra Bladets motorjournalist Anders Berner som vært, debat-programmet 'Frontalt' med nyhedschef Miki Mistrati samt programmet 'Dan’s med de kendte' med Dan Rachlin som vært.

Den største økonomiske og formatmæssige satsning er et 24-timers live-realityshow 'Paparazzi', der har kendissen Maria Erwolter som vært. Programmet følger en kendt dansker live i 24 timer, og seerne involveres og er med til at bestemme udviklingen i showet via Ekstrabladet.dk. Programmet er produceret og udviklet til web-tv i samarbejde med tv-producenten Gong.

"Der findes et område i danskernes medieforbrug, som de traditionelle tv-stationer ikke kan eller vil dække . Det land har vi har tænkt os at besætte. Der er brug for tv, der kan flytte grænser og via den digitale værktøjskasse inddrage og inspireres af alle dem, som vi i den sidste ende lever af, nemlig brugerne. Og vi vil præsentere det med markante værter, som kan være med til at brande Ekstra Bladets helt unikke dna," supplerer Thomas Stokholm, direktør for Ekstra Bladet TV, der blev hentet til huset i foråret.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også