EB tror på mobilannonce-gennembrud i 2014

2014 bliver året, hvor indtægterne fra mobilannoncer begynder at stige, spår Ekstra Bladet ifølge Børsen.
Lige nu læser lidt over halvdelen af brugerne på EB's digitale platforme med på mobilen med over 1,7 mio. månedlige besøg, men de mobile annonceindtægter udgør samtidig kun 15 pct. af de digitale indtægter.
Når en gennemsnitlig mobilbruger ifølge KPCB tjekker sin mobil 150 gange om dagen, er det med til at modne markedet for mobilannoncer for større annoncører.
”I 2014 kommer der større spillere ind på mobilmarkedet: Danske Spil, bettingindustrien, dagligvarehandle, bilproducenter og rejsebranchen ruster alle op til at gøre noget markant på mobilannonceringen,” siger Ekstra Bladets salgschef for mobilannoncer Anders Ovesen.
Vækst blandt top 10 mobilsites juli 2013
EB skærer 23 stillinger – undgår redaktionelle fyringer
Relaterede artikler:
Mobil-appetit på Eb.dk aftager
For abonnenter
Nye digitale brugertal til januar - måske
For abonnenter