MediaWatch

EB tror på mobilannonce-gennembrud i 2014

Selvom mobiltrafikken fortsætter med at stige, så har den hidtil ikke fyldt meget i annonceindtægterne, men i 2014 kommer fremgangen, forventer Ekstra Bladets mobile salgschef.

2014 bliver året, hvor indtægterne fra mobilannoncer begynder at stige, spår Ekstra Bladet ifølge Børsen.

Lige nu læser lidt over halvdelen af brugerne på EB's digitale platforme med på mobilen med over 1,7 mio. månedlige besøg, men de mobile annonceindtægter udgør samtidig kun 15 pct. af de digitale indtægter.

Når en gennemsnitlig mobilbruger ifølge KPCB tjekker sin mobil 150 gange om dagen, er det med til at modne markedet for mobilannoncer for større annoncører.

”I 2014 kommer der større spillere ind på mobilmarkedet: Danske Spil, bettingindustrien, dagligvarehandle, bilproducenter og rejsebranchen ruster alle op til at gøre noget markant på mobilannonceringen,” siger Ekstra Bladets salgschef for mobilannoncer Anders Ovesen.

Vækst blandt top 10 mobilsites juli 2013 

EB skærer 23 stillinger – undgår redaktionelle fyringer

Mobil-appetit på Eb.dk aftager

Nye digitale brugertal til januar - måske

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Døds- og bombetrusler mod Loud, ny radiosatsning i Jysk Fynske Medier, datajournalistik og nye kvartalstal har udgjort rammen for denne uge i mediebranchen. Få overblikket her.

B.T. beklager pornoklip i artikel

I en B.T.- artikel fra 2015 er en indlejret video med lødigt indhold byttet ud med en pornovideo. Ifølge chefredaktør vil B.T. genoverveje brug af indlejringer.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs