EB tror på mobilannonce-gennembrud i 2014

Selvom mobiltrafikken fortsætter med at stige, så har den hidtil ikke fyldt meget i annonceindtægterne, men i 2014 kommer fremgangen, forventer Ekstra Bladets mobile salgschef.

2014 bliver året, hvor indtægterne fra mobilannoncer begynder at stige, spår Ekstra Bladet ifølge Børsen.

Lige nu læser lidt over halvdelen af brugerne på EB's digitale platforme med på mobilen med over 1,7 mio. månedlige besøg, men de mobile annonceindtægter udgør samtidig kun 15 pct. af de digitale indtægter.

Når en gennemsnitlig mobilbruger ifølge KPCB tjekker sin mobil 150 gange om dagen, er det med til at modne markedet for mobilannoncer for større annoncører.

”I 2014 kommer der større spillere ind på mobilmarkedet: Danske Spil, bettingindustrien, dagligvarehandle, bilproducenter og rejsebranchen ruster alle op til at gøre noget markant på mobilannonceringen,” siger Ekstra Bladets salgschef for mobilannoncer Anders Ovesen.

Vækst blandt top 10 mobilsites juli 2013 

EB skærer 23 stillinger – undgår redaktionelle fyringer

Mobil-appetit på Eb.dk aftager

Nye digitale brugertal til januar - måske

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også