TV3 Sport og EB.dk i tæt samarbejde om web-tv

TV3 Sport og Ekstra Bladet går sammen om en omfattende web-tv offensiv med klip fra Superligaen, Premier League og Champions League.

1. august tager TV3 og Ekstra Bladet hul på en omfattende web-tv offensiv for Superligaen, Premier League, Champions League og Viasats andre sportsrettigheder som tennis, NFL og håndbold.

Det betyder "mange tusinde" gratis sportsklip på Ekstrabladet.dk og et partnerskab, der skal trække mændene til og løfte både TV3 Sport og Ekstra Bladets digitale tilstedeværelse.

"Vi er den største spiller inden for sport på tv, og vi vil også være den største spiller indenfor sport på web-tv. Vi kommer til at levere alt det bedste af vores sportsindhold fra TV til den nye satsning,” siger nyudnævnte sportschef for MTG i norden, Peter Nørrelund i en pressemeddelelse.

Alliancen kan tolkes som første skridt en i bebudet udvidet, offensiv digital MTG-strategi, som kort omtalt for nylig.

Passer til tv-ambitioner

På Ekstra Bladet ser man alliancen som vigtigt skridt mod, at Eb.dk bliver først og størst som fuldblods tabloid web-tv station.

“Her er fodbold og anden sport en helt afgørende brik i den strategi. Jeg er stolt af, at TV3 har valgt os som partner og har meget svært ved at få armene ned,” siger tv-direktør Thomas Stokholm, Ekstra Bladet.

Samarbejdet omfatter også specialmagasiner og indhold i Ekstra Bladets printavis, og de to mediehuse går desuden sammen om projektets annoncesalg på nettet.

Kommercielt gennembrud

TV 3 Sport vil stadig sende alle sportsbegivenhederne live på TV3+ og TV3 Sport1-2, mens uddrag, highlights og interviews umiddelbart efter kampenes slutfløjt kan ses på Ekstrabladet.dk, Ekstra Bladet TV og TV3sport.dk.

I TV3's kommercielle afdeling  forventer man, at den øgede interesse for web-tv hos kunderne i 2013 kan udvikle sig til et kommercielt gennembrud i Danmark.

"Samarbejdet er ganske enkelt et perfekt match, og vi kan nu tilbyde markedet et af Danmarks mest interessante web-tv-produkter," siger Lars Mossing, Head of Business Development i TV3.

I april havde Ekstrabladet.dk knap 1,5 mio. unikke brugere, mens Tv3.dk havde 140.000 og tv3sport.dk knap 35.000.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også