Metroxpress vil indhente Berlingske.dk

Metroxpress vil arbejde for at vinde hele 320.000 nye brugere og dermed knibe sig ind på top 20-listen over de mest benyttede online medier.
Foto: Foto: Anthon Unger for Metroxpress
Foto: Foto: Anthon Unger for Metroxpress

Målet for det nye Metroxpress er, at avisens nye online platform Mx.dk, der lanceres den 2. april,  arbejder sig op til en plads blandt de top 20-liste mest besøgte sites i Danmark.

Det er en voldsom vækst. Metroxpress skal vinde 320.000 nye brugere og rykke fra 150.000 brugere til 470.000 for at knibe sig ind på top 20.

Metroxpress skal med andre ord have samme brugertal som eksempelvis Jobindex.dk eller lige under Berlingske.dk.

"Tidligere har vi fuldstændigt håbløst forsømt onlinedelen," siger MetroXpress’ chefredaktør Jonas Rathje til journalisten.dk.

Det skal der laves om på, og her spiller chefredaktør Niels Pinborg, der kommer fra  fra Ekstra Bladet, en rolle.

"For et år siden tænkte Jonas overhovedet ikke på web. Så begyndte de at lægge en artikel op en gang imellem, og det har allerede tredoblet besøgstallet siden. Der er masser af lavthængende frugter," siger Niels Pinborg, der ikke sætter en deadline på de markante brugerambitioner.

Niels Pinborg lover et mere kontinuerligt flow på sitet, og at han vil sætte dedikerede medarbejdere til fodre sitet i de tidsrum, hvor brugerne er mest aktive.

De ekstra redaktionelle muskler på avisen skal bruges til at få mere unikt indhold, også online. Skal der rykkes så voldsomt på brugere,  er det ikke nok bare at lægge et Ritzau-telegram direkte på siden, erkender han.

"Vi bruger stadig Ritzau, men så ringer vi også lige til politiet og får vores egen kommentar, sådan at vi ikke bare har det samme som alle andre," siger Niels Pinborg til Journalisten.

Metroxpress.dk skal finde magisk formular 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også