MediaWatch

Warner Music ramt af skuffende streamingindtægter

Selvom Warner Music indikerede, at væksten vil tage til i fjerde kvartal på grund af timingen af nye albumudgivelse, så passer regnskabsskuffelsen ind i den manglende vækst.

Foto: Per Lange/Ekstra Bladet

Warner Music dykker 9,5 pct. til 29 dollar, efter at pladeselskabet har skuffet med indtægterne fra sin musikstreamingtjeneste i det forskudte tredje kvartal.

Korrigeret for virkningen af en ny aftale med en af virksomhedens digitale partnere og en ”catch-up”-betaling på 11 mio. dollar steg den registrerede musikstreaming-omsætning med 9,2 pct. i fast valuta i kvartal, hvilket skuffede i forhold til Barclays-analytiker Kannan Venkateshwars estimat på 13 pct.

Selvom Warner Music indikerede, at væksten vil tage til i fjerde kvartal på grund af timingen af nye albumudgivelser og en ny aftale med Meta, så passer regnskabsskuffelsen ifølge Barclays analytiker ind i fortællingen om Warner Musics inkonsekvente vækst.

I tredje kvartal steg omsætningne med 6,9 pct. til 1,43 mia. dollar, hvilket er lidt over analytikerkonsensus indsamlet af Bloomberg News på 1,41 mia. dollar.

Den justerede EBITDA-indtjening faldt med 6,7 pct. til 263 mio. dollar, hvilket skuffer en smule i forhold til analytikernes forventning på 270,7 mio. dollar.

Politiken opretter ny Danmarksredaktion med 50 journalister

Lav tilslutning fra kunderne til Netflix’ spilleplatform

Bonnier om Clio-salg: Bedste løsning for os

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs