Storbritannien vil undersøge Apple- og Google-dominans på browsermarkedet

Det britiske konkurrencetilsyn mener, at Apple og Google udgør et duopol på mobilbrowsermarkedet i Storbritannien, og vil derfor starte en undersøgelse af de to tech-giganters position på markedet.
Foto: MIKE SEGAR/REUTERS / X90033
Foto: MIKE SEGAR/REUTERS / X90033
af NIKOLAJ HARDING

Det britiske konkurrencetilsyn, The Competition and Marketsauthority (CMA), planlægger ifølge Reuters en undersøgelse af Apple og Googles dominerende markedsposition indenfor mobilbrowsere, da de to spillere ifølge konkurrencetilsynet udgør et duopol på markedet.

”Når det kommer til, hvordan folk bruger mobiltelefoner, så har Apple og Google alle kortene på hånden,” siger CMAs adm. direktør, Andrea Coscelli, ifølge Reuters.

Udtalelsen kommer på baggrund af en rapport, der blandt andet undersøger tendenserne indenfor webbrowsere i Storbritannien, og her fremgår det, at 97 pct. af al webbrowsing kom fra enten Apples eller Googles browsere.

Ifølge Reuters kan undersøgelsen føre til, at Google og Apple skal ændre sine praksisser på området.

Denne artikel er leveret af MediaWatchs søstermedie ITWatch.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også