MediaWatch

Google skrotter cookie-afløser og afprøver ny løsning

Et år efter Google stod klar med planlagt erstatning for tredjepartscookies til målretning af annoncer, er den såkaldte FLoC-løsning nu lagt i graven. En ny emne-baseret teknologi er i stedet på trapperne og vil blive testet snart.

Foto: CHARLES PLATIAU/Reuters/Ritzau Scanpix

Et år efter Google begyndte at afprøve sin erstatning til tredjepartscookies - den såkaldte FLoC-teknologi, der skulle hjælpe annoncører med målrettet annoncering på nettet uden tracking af den enkelte bruger - har Google nu valgt at droppe teknologien.

Det er sket efter måneders kritik fra adskillige aktører, der har ment, at FLoC-teknologien ikke beskyttede brugere mod tracking, som det ellers var tiltænkt som en del af Googles Privacy Sandbox-tiltag.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs