Google skrotter cookie-afløser og afprøver ny løsning

Et år efter Google stod klar med planlagt erstatning for tredjepartscookies til målretning af annoncer, er den såkaldte FLoC-løsning nu lagt i graven. En ny emne-baseret teknologi er i stedet på trapperne og vil blive testet snart.
Foto: CHARLES PLATIAU/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: CHARLES PLATIAU/Reuters/Ritzau Scanpix

Et år efter Google begyndte at afprøve sin erstatning til tredjepartscookies - den såkaldte FLoC-teknologi, der skulle hjælpe annoncører med målrettet annoncering på nettet uden tracking af den enkelte bruger - har Google nu valgt at droppe teknologien.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også