Efter konkurrencesag: Google underlægger sig forpligtelser og tilsyn

De britiske konkurrencemyndigheder har efter mere end et års granskning af Googles planer om at udfase tredjepartscookies accepteret tilsagn på en række områder, der skal imødekomme bekymring om, at techkæmpen får en dominerende position på annoncemarkedet. Løfterne gælder globalt, lyder det.
Foto: Kenzo Tribouillard/AFP/Ritzau Scanpix
Foto: Kenzo Tribouillard/AFP/Ritzau Scanpix

I mere end et år har de britiske konkurrencemyndigheder (CMA) haft Googles tiltag på det digitale annoncemarked i søgelyset i forbindelse med klager over, at det amerikanske techselskab sætter sig for dominerende på markedet med udfasningen af de såkaldte tredjepartscookies.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også