MediaWatch

Efter konkurrencesag: Google underlægger sig forpligtelser og tilsyn

De britiske konkurrencemyndigheder har efter mere end et års granskning af Googles planer om at udfase tredjepartscookies accepteret tilsagn på en række områder, der skal imødekomme bekymring om, at techkæmpen får en dominerende position på annoncemarkedet. Løfterne gælder globalt, lyder det.

Foto: Kenzo Tribouillard/AFP/Ritzau Scanpix

I mere end et år har de britiske konkurrencemyndigheder (CMA) haft Googles tiltag på det digitale annoncemarked i søgelyset i forbindelse med klager over, at det amerikanske techselskab sætter sig for dominerende på markedet med udfasningen af de såkaldte tredjepartscookies.

Det er bl.a. en gruppe nyhedsmedier, der har klaget over, at Googles afløser til tredjepartscookies - Privacy Sandbox - undergraver den frie konkurrence på nettet, fordi Google med begravelsen af tredjepartscookies kommer til at sidde tungere på teknologien til bl.a. målretning af annoncer.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs