Flere end hver tredje dansker deler password til indholdstjenester

En stor del af de danske mediebrugere, der deler adgang til fx Netflix, vil selv tegne abonnement til den delte tjeneste, hvis det blev umuligt at snyde systemet, viser ny Wilke-undersøgelse lavet for Rettighedsalliancen.
Foto: Jenny Kane/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Jenny Kane/AP/Ritzau Scanpix

Det er relativt nemt og konsekvensfrit at dele sit abonnement på digitale indholdstjenester, selvom man er klar over, at det er imod reglerne. Det er til gengæld en stor hovedpine for udbyderne, der taber omsætning for hvert delt password.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også