MediaWatch

Netflix er unik som kunde for produktionsselskab bag ny dansk serie

Mens vejen fra ide til produktion af en tv-serie typisk er lang, kringlet og risikofyldt hos danske broadcastere, er den mere strømlinet, når man har fået første green light hos streamingkæmpen Netflix, fortæller producenter bag ny serie hos tjenesten.

Foto: Netflix / Tine Harden

Den friskeste danske ært i streamingtjenesten Netflix’ bælg lander snart i form feel-good-serien ”Skruk”. Endnu en gang er folk fra DR Dramas storhedstid med på holdet bag serien, som er produceret af Apple Tree Productions.

MediaWatch har talt med selskabets executive producer og adm. direktør Piv Bernth og producer Dorthe Riis Lauridsen om det særlige i at have verdens største streamingtjeneste som kunde i forhold til danske broadcastere og om diskussionen af danskheden i indhold, der ryger ud til et globalt publikum.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Lav tilslutning fra kunderne til Netflix' spilleplatform

Inden udgangen af 2022 vil Netflix have fordoblet sit udbud af mobilspil. Men på de ni måneder siden lanceringen af de første spil, har kun en lille del af abonnenterne udvidet deres Netflix-forbrug fra TV til også at gælde gaming.

Efter 18 år er det slut med NFL på Viaplay

Siden 2004 har danske fans kunnet følge amerikansk fodbold på Viaplays kanaler, men nu er det slut: Markedet har forandret sig for meget, lyder det fra Viaplay Group, der hidtil har siddet på rettighederne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs