Viaplay-topchef advarer om færre investeringer i dansk indhold som følge af kulturbidrag

Den nordiske broadcasters adm. direktør kalder kulturbidraget i den netop indgåede medieaftale ”uovervejet” og varsler tiltag for at ”kontrollere” omkostninger i Viaplays danske produktioner. Andre internationale tjenester er tavse.
Foto: PR/NENT
Foto: PR/NENT

Et såkaldt kulturbidrag på seks pct. af streamingtjenesters danske omsætning er den måske mest omdiskuterede del af den nye medieaftale for 2023-25, som blev indgået i weekenden.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også