MediaWatch

Viaplay-topchef advarer om færre investeringer i dansk indhold som følge af kulturbidrag

Den nordiske broadcasters adm. direktør kalder kulturbidraget i den netop indgåede medieaftale ”uovervejet” og varsler tiltag for at ”kontrollere” omkostninger i Viaplays danske produktioner. Andre internationale tjenester er tavse.

Foto: PR/NENT

Et såkaldt kulturbidrag på seks pct. af streamingtjenesters danske omsætning er den måske mest omdiskuterede del af den nye medieaftale for 2023-25, som blev indgået i weekenden.

Nu melder Viaplay Group, det tidligere Nent, sig på banen med hård kritik af kulturbidraget gennem en officiel udtalelse fra selskabets adm. direktør Anders Jensen, hvor han varsler at omlægge Viaplays planer om produktioner i Danmark.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

DR og Roskilde Festival dropper tv-samarbejde

Danmarks Radio har droppet alle livekoncertoptagelser og tv-produktioner fra årets musikfestivaler heriblandt Roskilde Festival. Seertilslutningen står ikke mål med ressourceforbruget, lyder det. I stedet spreder DR sine medarbejdere over flere festivaler henover sommeren.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs