MediaWatch

Danske Medier ærgrer sig over koncernloft for regionale og lokale medier

Den netop indgåede medieaftale indebærer et kærkomment løft af lokale og regionale medier, men et koncernloft på 90 mio. kr. er kritisabelt, mener Danske Mediers direktør, Mads Brandstrup. Samtidig mener han, at aftalen er for vag i forhold til techselskaberne.

Foto: Kit Lindhardt

Lokale og regionale medier har udsigt til at få en større del af den samlede mediestøttekage i det nye medieforlig, som regeringen og seks af Folketingets øvrige partier har fremlagt lørdag.

Loftet for, hvor meget et lokalt eller regionalt medie kan få i mediestøtte, bliver hævet fra 17,5 til 18,5 mio. årligt, og samtidig bliver det generelle titelloft sænket fra 17,5 til 12 mio. kr. Samtidig etableres der en ugeavispulje på i alt 150 mio. kr. over de næste tre år fra 2023-2025.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

DR og Roskilde Festival dropper tv-samarbejde

Danmarks Radio har droppet alle livekoncertoptagelser og tv-produktioner fra årets musikfestivaler heriblandt Roskilde Festival. Seertilslutningen står ikke mål med ressourceforbruget, lyder det. I stedet spreder DR sine medarbejdere over flere festivaler henover sommeren.

EU-pulje for nyhedsmedier åbner

Europa-Kommissionens organisation Creative Europe har lanceret en pulje for journalistiske partnerskaber på tværs af landegrænser, som skal understøtte bæredygtige forretningsmodeller for nyhedsmedier.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs