
En afgørelse i det belgiske datatilsyn tidligere på måneden kan sende mørke skyer ind over det digitale annoncesalg. Datatilsynet mener nemlig, at den såkaldte TCF-ramme, som er den eneste branchestandard for beskyttelse af persondata ved online annoncering, bryder med reglerne for håndtering af persondata i EU.
Det er den internationale brancheorganisation IAB Europe, som har udarbejdet rammeværktøjet TCF, og det belgiske datatilsyn mener, at IAB Europe er dataansvarlig for rammeværktøjet. Myndigheden har givet organisationen to måneder til at komme med en plan for, hvordan rammen vil kunne overholde GDPR-forordningen, og derefter har IAB Europe seks måneder til at implementere dem.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app