MediaWatch

Cookiesamtykke: Ny vejledning vil vise vej i tæt regeljungle

Efter Datatilsynet i foråret strammede kravene til cookie-samtykke, har Danske Medier nu sendt en ny vejledning på gaden. Men hvad skal vi med endnu en gang retningslinjer? MediaWatch har spurgt Danske Mediers digitale chef.

Foto: Thomas Tolstrup

"Accepter valgte", "Kun nødvendige", "Afvis alle" og "Tillad udvalgte". Valgene og spørgsmålene hober sig hurtigt op, når man klikker sig ind på mediernes nyhedssites – som regel med helt andre formål i tankerne end de små datahåndværkere, cookies, som opererer bag kulisserne på websites, og som siden foråret er blevet langt mere opmærksomhedskrævende.

De fleste har vænnet sig til, at der skal siges "ok" til brugen af cookies på websites, men siden Datatilsynet i foråret gik dybere ind i den opsamling af data, som cookies bedriver, har kravene ændret sig. Nu skal det være lige så nemt at sige "Ikke ok" som at sige "Ok".

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs