
"Accepter valgte", "Kun nødvendige", "Afvis alle" og "Tillad udvalgte". Valgene og spørgsmålene hober sig hurtigt op, når man klikker sig ind på mediernes nyhedssites – som regel med helt andre formål i tankerne end de små datahåndværkere, cookies, som opererer bag kulisserne på websites, og som siden foråret er blevet langt mere opmærksomhedskrævende.
De fleste har vænnet sig til, at der skal siges "ok" til brugen af cookies på websites, men siden Datatilsynet i foråret gik dybere ind i den opsamling af data, som cookies bedriver, har kravene ændret sig. Nu skal det være lige så nemt at sige "Ikke ok" som at sige "Ok".
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app