Cookiesamtykke: Ny vejledning vil vise vej i tæt regeljungle

Efter Datatilsynet i foråret strammede kravene til cookie-samtykke, har Danske Medier nu sendt en ny vejledning på gaden. Men hvad skal vi med endnu en gang retningslinjer? MediaWatch har spurgt Danske Mediers digitale chef.
Foto: Thomas Tolstrup
Foto: Thomas Tolstrup

"Accepter valgte", "Kun nødvendige", "Afvis alle" og "Tillad udvalgte". Valgene og spørgsmålene hober sig hurtigt op, når man klikker sig ind på mediernes nyhedssites – som regel med helt andre formål i tankerne end de små datahåndværkere, cookies, som opererer bag kulisserne på websites, og som siden foråret er blevet langt mere opmærksomhedskrævende.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også