MediaWatch

Spidskandidater med mange følgere får mest opmærksomhed på Facebook - på nær ét sted

Antallet af følgere betyder meget, men ikke alt, når det kommer til kommunal- og regionrådsvalgets spidskandidaters evne til at få opmærksomhed på Facebook, viser en ny undersøgelse, der også har undersøgt forholdet mellem annoncering og engagement på platformen.

Godt tre ud af fire danskere har en Facebook-profil, og den sociale platform er blevet en væsentlig del af den politiske slagmark op til dagens valg til landets kommuner og regioner på linje med papplakater og valgflæsk.

Derfor har PR- og Kommunikationsbureauet Lead Agency kigget nærmere på, hvor meget engagement en gruppe spidskandidater fra København, Aarhus, Odense og Aalborg har tiltrukket til deres Facebook-sider i løbet af valgkampen i perioden 16. august til 7. november.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs