MediaWatch

Spidskandidater med mange følgere får mest opmærksomhed på Facebook - på nær ét sted

Antallet af følgere betyder meget, men ikke alt, når det kommer til kommunal- og regionrådsvalgets spidskandidaters evne til at få opmærksomhed på Facebook, viser en ny undersøgelse, der også har undersøgt forholdet mellem annoncering og engagement på platformen.

Godt tre ud af fire danskere har en Facebook-profil, og den sociale platform er blevet en væsentlig del af den politiske slagmark op til dagens valg til landets kommuner og regioner på linje med papplakater og valgflæsk.

Derfor har PR- og Kommunikationsbureauet Lead Agency kigget nærmere på, hvor meget engagement en gruppe spidskandidater fra København, Aarhus, Odense og Aalborg har tiltrukket til deres Facebook-sider i løbet af valgkampen i perioden 16. august til 7. november.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs