MediaWatch

Undersøgelse: Markering af reklame på sociale medier hjælper forbrugerne

Både børn og voksne har lettere ved at identificere kommercielt indhold fra influencere, når indholdet får en standardiseret markering af, at der er tale om reklame. Det viser to adfærdsvidenskabelige eksperimenter, som Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen står bag.

Foto: LIONEL BONAVENTURE/AFP/Ritzau Scanpix

Tydelig standardmarkering af reklamer på sociale medier som instagram og Youtube gør det nemmere for brugere af de digitale platforme i alle aldre at gennemskue, at indholdet er kommercielt.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, som har delt resultaterne af to eksperimenter, som regeringens udspil "Sociale mediers ansvar" bygger på.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs