Undersøgelse: Markering af reklame på sociale medier hjælper forbrugerne

Både børn og voksne har lettere ved at identificere kommercielt indhold fra influencere, når indholdet får en standardiseret markering af, at der er tale om reklame. Det viser to adfærdsvidenskabelige eksperimenter, som Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen står bag.
Foto: LIONEL BONAVENTURE/AFP/Ritzau Scanpix
Foto: LIONEL BONAVENTURE/AFP/Ritzau Scanpix

Tydelig standardmarkering af reklamer på sociale medier som instagram og Youtube gør det nemmere for brugere af de digitale platforme i alle aldre at gennemskue, at indholdet er kommercielt.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også