MediaWatch

Youtubes Tiktok-pendant vokser i popularitet

Antallet af daglige visninger af videoplatformen Youtubes alternativ til hyperpopulære Tiktok er globalt set steget med 130 pct. på få måneder.

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Youtubes kortvideo-format "Youtube Shorts" oplever en kraftig vækst i antallet af visninger. På globalt plan er visningerne af "Youtube Shorts" steget fra 6,5 mia. om dagen i marts til 15 mia. i juli. Det svarer til 130 pct.

Tallene kommer fra moderselskabet, Alphabets, adm. direktør, Sundar Pichai, og falder i forbindelse med koncernens kvartalsregnskab, skriver Variety. "Youtube Shorts" har en række ligheder med den fremadstormende videoplatform Tiktok, der var den mest downloadede mobilapp i 2020.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs