MediaWatch

OMD forbedrede bundlinjen trods dalende omsætning i 2020

Lavere medarbejderomkostninger var med til at udløse et resultatløft sidste år for medie- og rådgivningsbureauet OMD i Danmark.

Peter Gottfredsen er nordisk chef i Omnicom Media Group og for OMDi Danmark. | Foto: PR/Omnicom Media Group

Mindre forretning fra eksisterende kunder trykkede toplinjen en anelse i corona-året 2020 hos bureauet OMD, der er en del af Omnicom Media Group. Det viser selskabets årsregnskab.

Mens omsætningen faldt knap 2,5 mio. kr. fra 83,6 mio. kr. til 81,2 mio. kr. sidste år, blev driftsresultatet en succeshistorie med et løft på 4 mio. kr. til 10, 8 mio. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Danske Medier kritiserer Facebooks ændring af artikelvisning

Medierne er ikke blevet orienteret på forhånd om Facebooks nye ændring, der begrænser visningen af artikler, som deles på platformen. Det vækker kritik fra Danske Medier, der kalder det en "magtdemonstration". Ifølge Facebook har man forsøgt.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nye medier gør indtog, gamle medievirksomheder gør op med røde tal, og kulturministeren har haft travlt med ny lovgivning og samråd. Få overblikket med denne uges overflyvning.

Nent frasælger endnu en bid af produktionsgren

Den britiske distributionsvirksomhed All3Media overtager Nent Studios' britiske distributionsselskab. Det sker som led i Nent Groups indsnævring af produktionsarmen, der skal koncentreres om fiktion og dramaproduktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs