MediaWatch

Egmont-chef: Voksende abonnementsbase opvejer næsten fald i løssalg

Story House Egmont har justeret sin tilgang til abonnementssalget i Danmark, og det har betalt sig, lyder det fra divisionens topchef. En presset forretning i 2020 ser ud til at være back on track i år, mens resterne af kuldsejlet bureauforretning er lagt ind et nyt inhouse bureau i Egmont.

Foto: PR / Egmont Publishig

Meget er sket gennem det seneste år i Story House Egmont i Danmark - blandt andet navneskiftet fra det, der tidligere hed Egmont Publishing.

En coronakrise sendte annoncesalget i kulkælderen og udløste en sparerunde sidste forår og sommer, mens Klaus Høeg-Hagensens fratrædelse som topchef for den danske magasinforretning udløste en organisationsændring. Stillingen som landedirektør blev sløjfet og ledelsen af den danske forretning centraliseret under svenske Per Kjellander, der nu står som øverste chef for Story House Egmont i Sverige, Storbritannien, Polen samt Central- og Østeuropa. Og altså Danmark.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Danske Medier kritiserer Facebooks ændring af artikelvisning

Medierne er ikke blevet orienteret på forhånd om Facebooks nye ændring, der begrænser visningen af artikler, som deles på platformen. Det vækker kritik fra Danske Medier, der kalder det en "magtdemonstration". Ifølge Facebook har man forsøgt.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nye medier gør indtog, gamle medievirksomheder gør op med røde tal, og kulturministeren har haft travlt med ny lovgivning og samråd. Få overblikket med denne uges overflyvning.

Nent frasælger endnu en bid af produktionsgren

Den britiske distributionsvirksomhed All3Media overtager Nent Studios' britiske distributionsselskab. Det sker som led i Nent Groups indsnævring af produktionsarmen, der skal koncentreres om fiktion og dramaproduktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs