MediaWatch

Ungt podcastbureau vil udbygge programmatisk spor: "Vi skal lære bureauerne op i digital lyd"

Podcastbureauet Podads sælger kommercielle partnerskaber for ca. 30 uafhængige podcasts og satser i stigende grad på programmatisk salg af reklamespots. Det siger adm. direktør Anne-Kathrine Pommergaard, som har øje på spirende konkurrence i det danske marked.

Ann-Kathrine Pommergaard tiltrådte i december som adm. direktør for podcastbureauet Podads. | Foto: Morten Wøldike

Med inspiration fra udlandet - bl.a. USA, Storbritannien og Sverige - hvor annoncering i podcast har været i kraftig vækst, gik det danske podcastbureau Podads sidste efterår i gang med at opdyrke de kommercielle muligheder i det voksende podcastmarked på dansk grund.

Ifølge Podads' adm. direktør, Anne-Kathrine Pommergaard, har interessen fra annoncører og mediebureauer overgået alle selskabets forventninger for det første år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nye medier gør indtog, gamle medievirksomheder gør op med røde tal, og kulturministeren har haft travlt med ny lovgivning og samråd. Få overblikket med denne uges overflyvning.

Nent frasælger endnu en bid af produktionsgren

Den britiske distributionsvirksomhed All3Media overtager Nent Studios' britiske distributionsselskab. Det sker som led i Nent Groups indsnævring af produktionsarmen, der skal koncentreres om fiktion og dramaproduktion.

Danske Medier kritiserer Facebooks ændring af artikelvisning

Medierne er ikke blevet orienteret på forhånd om Facebooks nye ændring, der begrænser visningen af artikler, som deles på platformen. Det vækker kritik fra Danske Medier, der kalder det en "magtdemonstration". Ifølge Facebook har man forsøgt.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs