MediaWatch

Jysk Fynske Medier: "Vi vil gerne give en fuld brugeroplevelse i mailboksen"

Flere digitale abonnementer hos Jysk Fynske Medier får nyhedsbrevet som omdrejningspunkt, fordi data har vist, at platformen har en positiv effekt hos brugerne, hvilket måske skyldes, at nyhedsbrevet minder lidt om printprodukter i udgivelsesform, mener digital chefredaktør.

Jørn Broch er digital chefredaktør på Jysk Fynske Medier. | Foto: Chresten Bergh

Inden længe lancerer Jysk Fynske Medier en række nye hyperlokale nyheds- og erhvervsmedier, som skal udbygge den publicistiske forretning og lokaljournalistikken og være med til at bekæmpe de såkaldte nyhedsørkener.

De nye medier skal udkomme som nyhedsbreve. Nyhedsbrevet bliver med andre ord lig med produktet, som man skal købe abonnement til. Det er resultatet af en udvikling, Jyske Fynske Medier har oplevet i de seneste år, fortæller digital chefredaktør Jørn Broch.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Danske Medier kritiserer Facebooks ændring af artikelvisning

Medierne er ikke blevet orienteret på forhånd om Facebooks nye ændring, der begrænser visningen af artikler, som deles på platformen. Det vækker kritik fra Danske Medier, der kalder det en "magtdemonstration". Ifølge Facebook har man forsøgt.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nye medier gør indtog, gamle medievirksomheder gør op med røde tal, og kulturministeren har haft travlt med ny lovgivning og samråd. Få overblikket med denne uges overflyvning.

Nent frasælger endnu en bid af produktionsgren

Den britiske distributionsvirksomhed All3Media overtager Nent Studios' britiske distributionsselskab. Det sker som led i Nent Groups indsnævring af produktionsarmen, der skal koncentreres om fiktion og dramaproduktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs