MediaWatch

"Det er en fuldstændig vildt positiv ting pludselig at slå 20 job op"

Der er behov for en udvidet dækning i de østjyske kommuner, hvor Jysk Fynske Medier nu bl.a. vil åbne nye lokalmedier for at bekæmpe nyhedsørkener, siger chefredaktør for Århus Stiftstidende. Men det er en tilsnigelse at kalde områderne nyhedsørkener, mener ansv. chefredaktør på Jyllands-Posten, der udgiver ugeaviser i samme områder.

Foto: Peter Leth-Larsen/Jysk Fynske Medier

Jysk Fynske Medier har onsdag indledt jagten på redaktionelle kræfter til de nye digitale, abonnementsbaserede lokalmedier, som mediekoncernen har afsat 30 mio. kr. til at få i luften i foråret.

Fire af de nye medier skal etableres i omegnskommunerne til Aarhus i tilknytning til Århus Stiftstidende, hvor de kommer under vingerne hos chefredaktør Jan Schouby.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs