MediaWatch

"Det er en fuldstændig vildt positiv ting pludselig at slå 20 job op"

Der er behov for en udvidet dækning i de østjyske kommuner, hvor Jysk Fynske Medier nu bl.a. vil åbne nye lokalmedier for at bekæmpe nyhedsørkener, siger chefredaktør for Århus Stiftstidende. Men det er en tilsnigelse at kalde områderne nyhedsørkener, mener ansv. chefredaktør på Jyllands-Posten, der udgiver ugeaviser i samme områder.

Foto: Peter Leth-Larsen/Jysk Fynske Medier

Jysk Fynske Medier har onsdag indledt jagten på redaktionelle kræfter til de nye digitale, abonnementsbaserede lokalmedier, som mediekoncernen har afsat 30 mio. kr. til at få i luften i foråret.

Fire af de nye medier skal etableres i omegnskommunerne til Aarhus i tilknytning til Århus Stiftstidende, hvor de kommer under vingerne hos chefredaktør Jan Schouby.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs