MediaWatch

"Vi tror, samfundet er mere klar til at betale for nyheder"

Investeringen i nye digitale, abonnementsbaserede lokalmedier øger konkurrencen om læserne i bl.a. det østjyske område, men adm. direktør Jesper Rosener afviser, at Jysk Fynske Mediers udrulning af en stribe nichemedier er starten på en ny kamp om læsere.

Jysk Fynske Medier vil lancere nye, digitale nichemedier med både lokalnyheder og erhvervsstof i centrum i år | Foto: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix

Jysk Fynske Medier vil godt seks år efter dannelsen udvide det lokaljournalistiske aftryk og åbne flere nye lokalmedier. Koncernen har afsat 30 mio. kr. til at etablere en række digitale abonnementsbårne nyhedsmedier og dermed plante flag i markedet for digitale nichemedier.

Lanceringen går efter planen i gang i løbet af foråret i foreløbig syv lokalområder, der er udpeget primært i Østjylland og hovedstadsområdet, og det skal både udvikle forretningen og modvirke risikoen for nyhedsørkener, lyder det fra adm. direktør for Jysk Fynske Medier, Jesper Rosener.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs