MediaWatch

"Vi tror, samfundet er mere klar til at betale for nyheder"

Investeringen i nye digitale, abonnementsbaserede lokalmedier øger konkurrencen om læserne i bl.a. det østjyske område, men adm. direktør Jesper Rosener afviser, at Jysk Fynske Mediers udrulning af en stribe nichemedier er starten på en ny kamp om læsere.

Jysk Fynske Medier vil lancere nye, digitale nichemedier med både lokalnyheder og erhvervsstof i centrum i år | Foto: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix

Jysk Fynske Medier vil godt seks år efter dannelsen udvide det lokaljournalistiske aftryk og åbne flere nye lokalmedier. Koncernen har afsat 30 mio. kr. til at etablere en række digitale abonnementsbårne nyhedsmedier og dermed plante flag i markedet for digitale nichemedier.

Lanceringen går efter planen i gang i løbet af foråret i foreløbig syv lokalområder, der er udpeget primært i Østjylland og hovedstadsområdet, og det skal både udvikle forretningen og modvirke risikoen for nyhedsørkener, lyder det fra adm. direktør for Jysk Fynske Medier, Jesper Rosener.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs