
Den danske forretning tjente flere penge end året forinden, mens de internationale vækstambitioner, der blev skudt i gang i 2020 med lanceringen af nye medier i Tyskland og Norge, gav røde tal på bundlinjen. Omtrent sådan kan 2020 opsummeres for Watch Medier, som MediaWatch er en del af, og som er ejet af JP/Politikens Hus.
Bruttofortjenesten voksede med omkring 25 pct. til 57,7 mio. kr., ligesom driftsresultatet for den danske del af forretningen gik frem og landede på 16,4 mio. kr. – en vækst på godt 80 pct. Investeringer i lanceringerne af FinanzBusiness i Tyskland og FinansWatch i Norge i foråret 2020 belastede regnskabet, som endte med et resultat før skat på 2,2 mio. kr. og et underskud efter skat på 1,4 mio. kr.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app