MediaWatch

Saxo vendte underskud til overskud i 2020

Efter to år med underskud kom Saxo ud af 2020 med plus på bundlinjen. Omsætningen voksede og landede lige under 400 mio. kr.

Foto: PR/JP/Politikens Hus

Saxo, der bedriver online boghandel og bogstreamingtjeneste, fik i 2020 sorte tal på bundlinjen for første gang siden 2017, og omsætningen steg med 28 pct. Det fremgår af en regnskabsmeddelelse fra Saxo.

Omsætningen landede på 394,5 mio. kr., og fremgangen skyldes vækst i salget af bøger "på tværs af formater", skriver Saxo. Godt 3 mio. fysiske og digitale bøger blev langet over disken sidste år. Også abonnementsbasen i Saxo Premium er steget. JP/Politikens Hus, som ejer Saxo, har tidligere oplyst, at antallet af abonnenter steg med 20 pct. i 2020.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs