Ekstra Bladet og Jyllands-Posten vil fastholde programmatisk salg

Politikens beslutning om at stoppe det programmatiske annoncesalg på diverse digitale børser får ikke Ekstra Bladet og Jyllands- Posten til at følge trop.
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Ekstra Bladet, der har en stor del af sin forretning i det digitale annoncesalg, vil ikke følge efter Politiken, og droppe det programmatiske annoncesalg på diverse bannerbørser. Det skriver Markedsføring.

"Vi har ingen planer om på Ekstra Bladet at afskære markedet fra at kunne købe programmatisk ind, da vi oplever en stor efterspørgsel på at købe Ekstra Bladets produkter ind via de programmatiske kanaler," skriver Signe Skarequist, chef for Ad Sales & Tech i JP/ Politikens Hus i en kommentar til Markedsføring.

På Jyllands-Posten kalder kommerciel direktør Thomas Asmund-Hjort Politikens beslutning for interessant, men afviser, at Jyllands-Posten har planer om samme træk.

Politiken valgte onsdag at lukke for det programmatiske annoncesalg fra januar, for at sikre gennemsigtighed for annoncørerne. I det programmatiske salg kan man ifølge Politiken ikke stille samme synlighedsgaranti, lød det.

Politiken sætter en fjerdedel af banneromsætning på spil med farvel til programmatisk salg 

Politiken lukker for programmatisk annoncesalg for at sikre synlighed 

"Det kan sagtens være, vi langsomt begynder at lukke ned for nogle markedspladser" 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også