MediaWatch

Politiken lukker for programmatisk annoncesalg for at sikre synlighed

Annoncører på Politiken skal kun betale for de annoncer, der med sikkerhed er blevet vist for brugerne, og det kan ikke lade sig gøre med det programmatiske salg, som avisen derfor lukker for.

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Fra 1. januar er det ikke længere muligt for annoncører at købe bannere til Politiken via det programmatiske annoncesalg. Det skriver avisen i en pressemeddelelse.

Det sker, fordi Politiken vil sikre 100 pct. såkaldt viewability. Annoncører hos Politiken skal kun betale for bannere, der med sikkerhed har været vist for brugerne, lyder det i pressemeddelelsen. I det programmatiske salg kan man ifølge Politiken ikke stille synlighedsgaranti.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Financial Times opruster i USA

Det britiske erhvervsmedie vil fiske flere amerikanske læsere og etablerer nye redaktioner i Houston og Hollywood, der skal styrke dækningen af to erhvervssektorer.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs