MediaWatch

Politiken lukker for programmatisk annoncesalg for at sikre synlighed

Annoncører på Politiken skal kun betale for de annoncer, der med sikkerhed er blevet vist for brugerne, og det kan ikke lade sig gøre med det programmatiske salg, som avisen derfor lukker for.

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Fra 1. januar er det ikke længere muligt for annoncører at købe bannere til Politiken via det programmatiske annoncesalg. Det skriver avisen i en pressemeddelelse.

Det sker, fordi Politiken vil sikre 100 pct. såkaldt viewability. Annoncører hos Politiken skal kun betale for bannere, der med sikkerhed har været vist for brugerne, lyder det i pressemeddelelsen. I det programmatiske salg kan man ifølge Politiken ikke stille synlighedsgaranti.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere