MediaWatch

Trump og Biden har kastet millioner i Facebook-reklamer

Præsidentkandidaterne i USA har til sammen brugt 1,5 mia. kr. på at annoncere på Facebook.

Foto: Saul Loeb Angela Weiss/AFP/Ritzau Scanpix

De to præsidentkandidater i USA, Donald Trump og Joe Biden, har sammenlagt brugt 1,5 mia. kr. på Facebook-annoncering af deres politiske budskaber. Det skriver Finans på baggrund af en opgørelse fra Center for Responsive Politics.

Ud af det samlede beløb har den nuværende præsident, Donald Trump, brugt flest penge på Facebook. Hans valgkampagne har i alt brugt 143 mio. dollars svarende til over 910 mio. kr. på annoncer på den sociale platform. Demokraternes Joe Biden har brugt 120 mio. dollars svarende til mere end 760 mio. kr. på Facebook-annoncer.

Op mod præsidentvalget skærpede Facebook sine politikker for annoncer, hvor godt 2 mio. annoncer blev blokeret, og hvor 120.000 opslag blev slettet i forsøg på at forhindre valghandlingen forud for det amerikanske præsidentvalg.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs