MediaWatch

Facebook har afvist 2,2 millioner annoncer forud for præsidentvalg

Før præsidentvalget i USA har Facebook strammet sin annoncepolitik. Godt 2 mio. annoncer er blevet blokeret.

Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Facebook, der står bag bl.a. det sociale medie af samme navn og Instagram, har forhindret 2,2 mio. annoncer i at blive vist på de to platforme og desuden slettet 120.000 opslag for forsøg på at forhindre valghandlingen forud for det amerikanske præsidentvalg. Det skriver The Guardian med henvisning til det franske medie Le Journal du Dimanche.

Ud over det blokerede og fjernede indhold har Facebook sat advarsler ved 150 mio. opslag, fordi de ifølge Facebook indeholder misinformation.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere