MediaWatch

Facebook har afvist 2,2 millioner annoncer forud for præsidentvalg

Før præsidentvalget i USA har Facebook strammet sin annoncepolitik. Godt 2 mio. annoncer er blevet blokeret.

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Facebook, der står bag bl.a. det sociale medie af samme navn og Instagram, har forhindret 2,2 mio. annoncer i at blive vist på de to platforme og desuden slettet 120.000 opslag for forsøg på at forhindre valghandlingen forud for det amerikanske præsidentvalg. Det skriver The Guardian med henvisning til det franske medie Le Journal du Dimanche.

Ud over det blokerede og fjernede indhold har Facebook sat advarsler ved 150 mio. opslag, fordi de ifølge Facebook indeholder misinformation.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs