MediaWatch

Undersøgelse peger på faldende brug af adblocker

Ifølge en rapport fra analyseselskabet Audienceproject bliver færre annoncer blokeret af adblockere end tidligere. Tendensen går igen i flere af de lande, som undersøgelsen fokuserer på.

Elise Amendola/AP/Ritzau Scanpix
Foto: Elise Amendola/AP/Ritzau Scanpix

Hvis man skal tro en ny undersøgelse fra det danske analyseselskab Audienceproject, så er brugen af adblocker, der blokerer visning af annoncer på hjemmesider, på retur. Det gælder både i Danmark og en række andre lande.

Ifølge undersøgelsen svarer 27 pct. af de adspurgte danskere, at de bruger adblocker. I 2016 var andelen 29 pct.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere