MediaWatch

"Hvor mange brands i supermarkedet er skabt via digital markedsføring?"

I iveren efter at komme tættere på forbrugerne har reklame- og marketingfolk reelt fjernet sig fra dem, lød opsangen fra en tidligere bureaudirektør på denne uges NextM-konference.

Bob Hoffman på scenen under NextM Foto: PIA OSBÆCK, FREELANCEJOURNALIST

Det var med et kritisk blik på nutiden, at reklamemanden Bob Hoffman leverede en af hovedtalerne på marketingkonferencen NextM, der sætter spot på fremtiden.

Konferencen er på femte år arrangeret af mediebureaugruppen GroupM og sætter fingeren på pulsen i krydsfeltet mellem marketing og tech. Men for Bob Hoffmann, der som tidligere adm. direktør for flere reklamebureauer i USA har arbejdet for brands som McDonald's, Toyota og Nestlé, er en hovedpointe, at reklame- og marketingfolk har fingeren på den forkerte puls og lever på en anden planet end forbrugerne.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere