MediaWatch

"Hvor mange brands i supermarkedet er skabt via digital markedsføring?"

I iveren efter at komme tættere på forbrugerne har reklame- og marketingfolk reelt fjernet sig fra dem, lød opsangen fra en tidligere bureaudirektør på denne uges NextM-konference.

Bob Hoffman på scenen under NextM | Foto: PIA OSBÆCK, FREELANCEJOURNALIST

Det var med et kritisk blik på nutiden, at reklamemanden Bob Hoffman leverede en af hovedtalerne på marketingkonferencen NextM, der sætter spot på fremtiden.

Konferencen er på femte år arrangeret af mediebureaugruppen GroupM og sætter fingeren på pulsen i krydsfeltet mellem marketing og tech. Men for Bob Hoffmann, der som tidligere adm. direktør for flere reklamebureauer i USA har arbejdet for brands som McDonald's, Toyota og Nestlé, er en hovedpointe, at reklame- og marketingfolk har fingeren på den forkerte puls og lever på en anden planet end forbrugerne.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs