Reklamebureau tror på kreativt boost efter nye rammer for annoncemarked

Digitalt annoncemarked 2020: Blokering af tredjepartscookies, der gør det sværere at målrette annoncer, pres fra internationale techselskaber og forbrugermodstand mod "bannerstøj" udfordrer det digitale annoncemarked. Reklamebureau ser højere krav til kreativ kvalitet som en nødvendig del af løsningen.
Foto: Mads Nissen/Ritzau Scanpix
Foto: Mads Nissen/Ritzau Scanpix

I hvilken retning skal man som medie – og annoncør – orientere sig, når vi nu har bevæget os ind i et årti, hvor den primære metode til at tracke brugere og målrette annoncer på tværs af internettet bliver faset ud, Google og Facebook sluger hovedparten af det digitale annoncesalg, og brugen af adblockere er en del af hverdagen for den nye generation af mediebrugere?

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også