MediaWatch

Reklamebureau tror på kreativt boost efter nye rammer for annoncemarked

Digitalt annoncemarked 2020: Blokering af tredjepartscookies, der gør det sværere at målrette annoncer, pres fra internationale techselskaber og forbrugermodstand mod "bannerstøj" udfordrer det digitale annoncemarked. Reklamebureau ser højere krav til kreativ kvalitet som en nødvendig del af løsningen.

Foto: Mads Nissen/Ritzau Scanpix

I hvilken retning skal man som medie – og annoncør – orientere sig, når vi nu har bevæget os ind i et årti, hvor den primære metode til at tracke brugere og målrette annoncer på tværs af internettet bliver faset ud, Google og Facebook sluger hovedparten af det digitale annoncesalg, og brugen af adblockere er en del af hverdagen for den nye generation af mediebrugere?

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere