MediaWatch

TV 2 venter tab på reklamer efter ny lov: "Vi snakker millioner"

TV 2 har udelukket banker og finansvirksomheder fra programmatisk annonceindkøb, efter ny lov har forbudt, at reklamer for lån og for betting ligger op ad hinanden. De nye regler – og uklarhed om dem – vil ramme reklameomsætningen, lyder det fra salgschef.

Foto: Martin Lehmann/Ritzau Scanpix

En ny lov om kviklån, der trådte i kraft 1. juli, kommer til at medføre store tab i annonceomsætningen hos danske medier.

Det vurderer Kenneth Brenøe, der er salgschef for digital reklame hos TV 2. Selskabet har valgt helt at udelukke finansvirksomheder fra de annonceauktioner, som foregår programmatisk - det vil sige automatiseret på digitale platforme.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Chefredaktør på Avisen Danmark: "Det er en blank fyring"

Efter godt fem år som chefredaktør og medinitiativtager til Avisen Danmark, der er en del af Jysk Fynske Medier, er Peter Rasmussen i dag fratrådt og afløst på posten. Selv kalder han det en regulær fyring. Ansv. chefredaktør i Jysk Fynske Medier ønsker ikke at kommentere på baggrunden for afskedigelsen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs