MediaWatch

Digitalt fodboldmedie fik minus på tre millioner i debutår

Det danske iværksættermedie Off The Pitch om europæisk fodboldøkonomi kom ud af sit første leveår med et milliontab i 2019 efter et "massivt investeringsår". Men det følger planen, og pengene til den videre drift er på plads, siger direktør og medstifter.

Off The Pitch har hovedbase i Aarhus, men henvender sig til et internationalt publikum i den professionelle fodboldverden | Foto: Screenshot

Tallene lyser rødt i det første regnskab fra det internationalt orienterede og abonnementsbaserede fodboldmedie Off The Pitch, som i efteråret 2018 blev lanceret af de to dengang nyligt fratrådte Børsen-redaktører Mads Meisner og Kasper Kronenberg.

Debutregnskabet omfatter perioden fra 9. november 2018 til nytårsaften 2019 og afslører ikke omsætningen, men bruttotabet udgjorde 2,1 mio. kr. Med blandt andet lønomkostninger på knap 1,7 mio. kr. oveni blev resultatet før skat et minus på næsten 3,9 mio. kr. for de første knap 14 måneder. Efter skat blev tabet 3 mio. kr. efter aktivering af et udskudt skatteaktiv.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2 i Norge opruster digitalt

Egmonts store norske tv-forretning øger bemandingen på tv2.no med 30 stillinger som led i en digital opgrading, der bl.a. skal styrke nyhedsformidlingen på breaking.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs