MediaWatch

Amazons annonceforretning voksede i andet kvartal

Der var fremgang over en bred kam for Amazon i årets andet kvartal, og det gælder også den del af forretningen, der beskæftiger sig med annoncer.

Foto: David Becker/AFP/Ritzau Scanpix

Trods coronapandemiens pres på det globale annoncemarked løftede Amazon omsætningen i den del af forretningen, der sælger annoncer. Det viser det amerikanske selskabs regnskab for andet kvartal.

Annonceforretningen er det største element i den del af omsætningen, som Amazon klassificerer som "andet". Her steg omsætningen i andet kvartal med knap 41 pct. i forhold til samme kvartal sidste år og landede på 4,22 mia. dollars svarende til 26,4 mia. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs