MediaWatch

Amazons annonceforretning voksede i andet kvartal

Der var fremgang over en bred kam for Amazon i årets andet kvartal, og det gælder også den del af forretningen, der beskæftiger sig med annoncer.

Foto: David Becker/AFP/Ritzau Scanpix

Trods coronapandemiens pres på det globale annoncemarked løftede Amazon omsætningen i den del af forretningen, der sælger annoncer. Det viser det amerikanske selskabs regnskab for andet kvartal.

Annonceforretningen er det største element i den del af omsætningen, som Amazon klassificerer som "andet". Her steg omsætningen i andet kvartal med knap 41 pct. i forhold til samme kvartal sidste år og landede på 4,22 mia. dollars svarende til 26,4 mia. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske dataværktøjer, coronaens ekko i regnskaber og et sommerbarometer, der fortsat svinger os igennem de lyse nætter. Kom med på en rundtur i ugens mediebegivenheder.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs