MediaWatch

Schibsted om dansk opkøb: "Da muligheden opstod var det virkelig vigtigt for os at gribe den"

Med opkøbet af Den Blå Avis og Bilbasen har Schibsted sikret sig en førerposition på det danske brugtmarked og et nordisk fodfæste, der skal bruges som afsæt for at rulle nye online tjenester ud i Norden, siger chef for Schibsteds Nordic Marketplaces.

Christian Printzell Halvorsen har siden efteråret 2019 stået i spidsen for Schibsteds Nordic Market Places Foto: PR/Schibsted

Det norske selskab Adevinta har med opkøbet af Ebays internationale markedspladser udbygget sin globale position på online markedet. Som en sidegevinst har handlen samtidig sikret den norske mediekoncern Schibsted, der også er medejer af Adevinta, fuld plade på det nordiske rubrikmarked.

Mens Ebay bevarer et medejerskab af Adevinta som en del af handlen, trækker koncernen stikket på de danske aktiviteter, Den Blå Avis, DBA, og Bilbasen, som overtages helt af Schibsted.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere