Annoncører trak sig fra Facebook allerede inden juli-boykot

Over halvdelen af de største annoncører, som har vendt Facebook ryggen i juli, havde i forvejen sænket reklameinvesteringerne på platformen, viser analyse.
Foto: Erin Scott/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Erin Scott/Reuters/Ritzau Scanpix

Boykot eller ej - flere store annoncører ville alligevel have brugt færre penge på Facebook-annoncering i 2020 - og flere begyndte allerede at skære ned sidste år. Det skriver Digiday på baggrund af en opgørelse fra analysevirksomheden Pathatics, som beskæftiger sig med det digitale annoncemarked.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også