MediaWatch

Annoncører trak sig fra Facebook allerede inden juli-boykot

Over halvdelen af de største annoncører, som har vendt Facebook ryggen i juli, havde i forvejen sænket reklameinvesteringerne på platformen, viser analyse.

Foto: Erin Scott/Reuters/Ritzau Scanpix

Boykot eller ej - flere store annoncører ville alligevel have brugt færre penge på Facebook-annoncering i 2020 - og flere begyndte allerede at skære ned sidste år. Det skriver Digiday på baggrund af en opgørelse fra analysevirksomheden Pathatics, som beskæftiger sig med det digitale annoncemarked.

11 af de 20 største Facebook-annoncører, der har sat deres annoncering på det sociale medie på pause i juli som støtte til kampagnen "Stop Hate for Profit", har over de seneste to år reduceret deres annonceinvesteriger på platformen, viser analysen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs