MediaWatch

Bureauer afviser afmatning på influencer-marked - men konkurrencebilledet er ændret

Hverken Bloggers Delight eller Hjaltelin Stahl kan genkende billedet af, at influencermarkedets vækst skulle have ramt et mætningspunkt, som en ny analyse indikerer. Det handler i stedet om, at konkurrencen fra etablerede reklamebureauer er blevet større, vurderer fagfolk.

Foto: Philippe Lopez/AFP/Ritzau Scanpix

Konkurrencen fra etablerede reklamebureauer, der også vil have en bid af markedet for markedsføring via influencers, er blevet skærpet gennem de seneste par år. Det forklarer, hvorfor væksten inden for det snævre felt af bureauer, der udelukkende arbejder med influencers, er løjet mærkbart af ifølge en ny opgørelse fra Slots- og Kulturstyrelsen.

Sådan lyder vurderingen fra to bureauchefer, der arbejder med influencermarkedsføring, og som begge har svært ved at genkende billedet af, at tidligere års vækst i markedet skulle være dampet af i 2018-2019 og kun øget med godt fem mio. kr. til 115 mio. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: DR vinder overlegent tv-slaget om søndagsseerne

Tv-serie om den tidligere statsminister Jens Otto Krag og hans hustru Helle Virkner sidder solidt på førstepladsen over de mest sete udsendelser i den forgangne uger på flow-tv. Kun ét andet program fik over en halv mio. seere.

Komponist er ny forperson i Koda

Koda har manglet en forperson siden generalforsamlingen i april, men nu er det meldt ud, at den tidligere næstforperson i organisation overtager rollen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs