MediaWatch

Der bliver hentet flere penge på influencer-markedet – men væksten er løjet af

År for år er markedet for influencer-markedsføring vokset med relativt store skridt, men i 2019 var der kun begrænset fremgang af hente, viser ny rapport. Antallet af ansatte steg til gengæld mere eller mindre ufortrødent.

Foto: Olivier Douliery/AFP/Ritzau Scanpix

115 mio. kr. Så meget blev der omsat for på markedet for influencer-markedsføring i løbet af de 12 måneder, der gik fra tredje kvartal 2018 til andet kvartal 2019. Det viser en ny opgørelse fra Slots- og Kulturstyrelsen, der er en del af den årlige rapport "Mediernes Udvikling".

Det er en beskeden vækst på godt 5 mio. kr. efter et par år med betydeligt større fremgang.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs