MediaWatch

Nabolande melder om store reklamefald i coronamåneder

Norske og svenske mediebureauers annonceindkøb er i de første fem måneder af året svundet med henholdsvis 20 og 25 procent i forhold til 2019. Men bunden kan være nået, mener norsk organisation.

Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix

Coronakrisen har sendt de norske og svenske mediebureauers reklameindkøb ned med henholdsvis 20 pct. og 24,5 pct. i de første fem måneder af året. Det viser tal fra den norske Mediebyråforeningen ifølge Kampanje og fra Sveriges Mediebyråer, som Dagens Media beskriver.

Omsætningsfaldet i de to markeder svarer til henholdsvis  850 mio. norske kr., cirka 581 mio. kr. – og 1,6 mia. svenske kr., cirka 1,1 mia. kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs