MediaWatch

Nabolande melder om store reklamefald i coronamåneder

Norske og svenske mediebureauers annonceindkøb er i de første fem måneder af året svundet med henholdsvis 20 og 25 procent i forhold til 2019. Men bunden kan være nået, mener norsk organisation.

Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix

Coronakrisen har sendt de norske og svenske mediebureauers reklameindkøb ned med henholdsvis 20 pct. og 24,5 pct. i de første fem måneder af året. Det viser tal fra den norske Mediebyråforeningen ifølge Kampanje og fra Sveriges Mediebyråer, som Dagens Media beskriver.

Omsætningsfaldet i de to markeder svarer til henholdsvis  850 mio. norske kr., cirka 581 mio. kr. – og 1,6 mia. svenske kr., cirka 1,1 mia. kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs