Egmont Publishing plejede kerneforretning i 2019 – men tog slag fra bureauopkøb

Mens abonnements- og annoncesalg forbedrede takterne, trak det støt faldende løssalg toplinjen nedad i Egmont Publishing i Danmark sidste år. Bundlinjen blev næsten halveret efter nedtur i bureauforretning. For 2020 er udsigterne stadig usikre, siger direktør.
Foto: Egmont Publishing / PR
Foto: Egmont Publishing / PR

Selvom omsætningen i Egmont Publishing A/S – der bl.a. tæller de klassiske magasinaktiviteter som Alt for damerne, Hjemmet og Eurowoman – fortsat er nedadgående, blev tilbagegangen mindre stejl i 2019. Toplinjen faldt med godt 2,9 pct. til knap 394 mio. kr. – mod en tilbagegang på over 5 pct. forrige år.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også