MediaWatch

Egmont Publishing plejede kerneforretning i 2019 – men tog slag fra bureauopkøb

Mens abonnements- og annoncesalg forbedrede takterne, trak det støt faldende løssalg toplinjen nedad i Egmont Publishing i Danmark sidste år. Bundlinjen blev næsten halveret efter nedtur i bureauforretning. For 2020 er udsigterne stadig usikre, siger direktør.

Foto: Egmont Publishing / PR

Selvom omsætningen i Egmont Publishing A/S – der bl.a. tæller de klassiske magasinaktiviteter som Alt for damerne, Hjemmet og Eurowoman – fortsat er nedadgående, blev tilbagegangen mindre stejl i 2019. Toplinjen faldt med godt 2,9 pct. til knap 394 mio. kr. – mod en tilbagegang på over 5 pct. forrige år.

Samtidig blev bruttoresultatet bevaret på nogenlunde samme niveau som året før – 176 mio. kr. Bundlinjen blev dog kraftigt reduceret fra 38 til 21,1 mio. kr. Det skyldes overvejende et underskud i det tilknyttede reklamebureau Belong, som den danske afdeling af Egmont Publishing har måttet afskrive et betydeligt millionbeløb på.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs