MediaWatch

Dansk Markedsføring vil styrke samarbejde efter lukning af annoncørforening

Lukningen af Dansk Annoncørforening, der efter planen trækker stikket til nytår, forstærker behovet for samarbejde på tværs af branchen, mener Dansk Markedsføring.

Foto: Niels Hougaard/Ritzau Scanpix

Dansk Markedsføring vil se på at udfylde nogle af de huller, der måtte opstå, når Dansk Annoncørforening til nytår lukker. Det siger bestyrelsesformand for Dansk Markedsføring Pernille Mehl til foreningens medlemsmedie Markedsføring.

"Jeg kan ikke lide ordet ”overtage”, for det er jo ikke et rov, der skal deles. Men det er klart, at nogle af de dialoger og initiativer, Dansk Annoncørforening har drevet, er en naturlig del af vores portefølje. Også fordi der er en vis grad af medlemssammenfald," siger Pernille Mehl, der uddyber, at lukningen giver en ny situation, hvor Dansk Markedsføring "vil gå i front og tage yderligere initiativer til samarbejde på tværs".

Dansk Annoncørforening meldte torsdag ud, at foreningen vil indstille til generalforsamlingen i juni, at den opløses. Det skyldes et fald i medlemsbasen, der er sket over flere år, og som foreningen på grund af coronakrisen ikke længere har økonomi til at forsøge at vende.

Coronakrisen blev dråben for Dansk Annoncørforening efter år med underskud

Dansk Annoncørforening vil lægge sig selv i graven 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs